Kundtjänst

Har du frågor kring en produkt eller en beställning så kan du här nedan få svar på en del av de frågor som ofta uppstår.

När skickar ni min beställning?
Om vi mottar din beställning måndag-torsdag före kl. 16:00 och fredag före kl. 15:00 så skickar vi samma dag (förutsatt att du beställt en lagervara).

När kan jag vänta mig att motta min beställning?
I de flesta fall mottar våra kunder beställningen dagen efter att vi har skickat den. Vi kan dock inte garantera det då det kan uppstå förseningar och liknande hos speditören.

Vad betalar jag i frakt?
Du har möjlighet att se din fraktkostnad i ert samhandelsavtal.
Frakten beräknas individuellt efter orderns storlek och samlade vikt, samt utifrån vilken speditör som anlitas.

Varför finns det ingen information när jag klickar på mitt spårningsnummer?
Du kan inte spåra din beställning förrän speditören scannar in din order, vilket oftast sker omkring kl. 19.00. Du mottar dock spårningsnumret från oss redan när vi bokför din order och det kommer därför dröja några timmar innan du kan använda numret till att följa försändelsen.

Vad gör jag om ni har skickat något felaktigt till mig?

Då skickar du bara ett mail eller ringer till oss. Då skickar vi strax den rätta varan tillsammans med en returlapp så att du kan skicka tillbaka den felaktiga varan. Det förutsätter dock att varan är intakt och oöppnad.

Jag har beställt något felaktigt, vad gör jag?
Om du inom 14 dagar ångrar ditt köp är du välkommen att returnera varan till oss och få ordern krediterad. Vi förväntar oss dock att varan skickas tillbaka i samma skick och mängd. Har varan använts på ett sätt som uppenbart sänker värdet upphör ångerrätten att gälla. Originalförpackningen utgör i många fall en betydande del av varans värde och vi vill därför gärna ha den tillbaka tillsammans med varan.

När du returnerar något till oss är det väldigt viktigt att du tydligt skriver ditt ordernummer på paketet så att vår returavdelning kan se vilken order den tillhör. När du ångrar ett köp täcker du själv fraktkostnaden.

Observer att specialtillverkade eller specialbeställda varor vanligtvis inte kan returneras utan vår leverantörs skriftliga bekräftelse och då bara på dennes villkor. Varor som är levererade och framställda efter specialönskemål tar vi inte i retur.

Vad gör jag om varan ni har skickat till mig slutar fungera?

Om varan du köpte slutar fungera inom 1 år täcker vår garanti detta och vi byter genast ut varan mot en ny.

Ring eller maila innan du returnerar en trasig produkt.

Den defekta varan ska skickas tillsammans med ett ordernummer. Så snart vi har fått den defekta varan skickar vi en ny.

Det är självklart ett krav att klagomålet är berättigat och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annat beteende som orsakat skada på varan.

Vi förväntar oss att du reklamerar inom "rimlig tid" efter att varans defekt/fel har upptäckts. Om du meddelar detta inom två månader efter det att felet upptäckts kommer klagomålet alltid att vara aktuellt.

Vad gör jag om jag vill annullera min beställning?
Då ska du helst ringa oss snabbt så att vi kan ordna det innan den packas. Du kan även skicka ett mail men det finns då en risk att vi inte ser det tillräckligt snabbt för att kunna radera beställningen.

Hur följer jag min beställning?
Du kan se ordrestatus på din kundekonto. Her vil der enten stå, at ordren er ”under behandling” (hvilket betyder, at vi er ved at pakke den, men den er ikke sendt herfra endnu), eller at den er ”Fuldendt” (hvilket betyder, at din ordre er afstendt).

Du kommer också att motta ett spårningsnummer från oss så att du kan följa din försändelse från det att den scannats in hos posten tills du mottar den.

Varför finns det ingen information när jag klickar på mitt spårningsnummer? Du kan inte följa din beställning förrän det ögonblick då speditören scannar in din order, vilket oftast sker omkring kl. 19:00. Du mottar dock spårningsnumret från oss redan när vi bokför din order och det kommer därför dröja några timmar innan du kan använda numret till att följa försändelsen.

Vilka är era bankupplysningar?
De är: Danske Bank: Reg: 4387. Konto: 4681016252

Vad betyder kompatibel?
Det betyder helt enkelt att det inte är originalvara men att det är en som kan ersätta originalet.  Vi har många gånger både ett originalbatteri och ett kompatibelt batteri – och oavsett vilket du väljer kan vi intyga kvaliteten. Vi säljer enbart kompatibla batterier av god kvalitet så du behöver inte vara orolig när du köper våra kompatibla varianter. Ofta är det faktiskt högre prestanda i de kompatibla batterierna (mobil / laptop).

Ska jag använda en speciell laddare till eneloop-batterier?
Nej, det ska du inte.

retur-LAK

Kontakta oss:

Har du frågor är du alltid välkommen att skicka ett mail eller ringa till oss. Vi finns på plats vid telefonen måndag-torsdag kl. 10:00-16:30 och fredagar 10:00-16:00 med lunchstängt varje dag mellan 12:00-12:30. Du är givetvis också välkommen att kontakta oss om du söker en vara som inte finns i vårt sortiment. Vi kommer då att undersöka om det är något vi kan ta hem till dig.

Öppettider:

Måndag-torsdag: kl. 10:00-16:30
Fredag: kl. 10:00-16:30

Huvudkontorets adress:

LAKUDA ApS
Spettrupvej 1
8722 Hedensted
Danmark

Momsnummer.:

DK25628829

Bankuppgifter:

Danske Bank
Regnr.: 4387
Kontonr.: 4681016252
IBAN: DK0230004681016252
Swift-addr./BIC: DABADKKK

 

Kontakt:

Tel.: +46-101-38 91 64
Email: sales@lakuda.se

Lakuda Sweden: © 2003-2022 dealers.lakuda.se